The aim behind teaching 'Reading Comprehension' is to develop students' critical thinking and memory skills, focus and their ability to solve problems.
تحميل | تاريخ رفع المحاضرة | نوع الملف | المرحلة | القسم | الكلية | اسم المحاضرة | ت |
2025/04/30 | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Linguistics 5 | 1 | ||
2025/04/30 | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Linguistics 4 | 2 | ||
2025/04/30 | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Linguistics 3 | 3 | ||
2025/04/30 | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Linguistics 2 | 4 | ||
2025/04/30 | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Linguistics 1 | 5 | ||
2023/03/05 | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الاستيعاب | 6 | ||
2023/03/05 | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الاستيعاب | 7 | ||
2023/03/05 | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الاستيعاب | 8 | ||
2023/03/05 | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الاستيعاب | 9 | ||
2022/03/18 | docx | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الانشاء | 10 | |
2022/03/18 | docx | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الانشاء | 11 | |
2022/03/18 | docx | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الانشاء | 12 | |
2022/03/18 | docx | 1 | قسم الترجمة | كلية الآداب | الانشاء | 13 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 14 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 15 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 16 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 17 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 18 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 19 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 20 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 21 | |
2022/01/10 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | المحادثة | 22 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Collocation and Idioms | 23 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Lexical Structure 2 | 24 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Lexical Structure 1 | 25 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Context of Situation 2 | 26 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Context of Situation 1 | 27 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Kinds of Meaning 2 | 28 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Kinds of Meaning 1 | 29 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Sense and Reference 2 | 30 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Sense and Reference 1 | 31 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Concepts 2 | 32 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Concepts 1 | 33 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Naming 2 | 34 | |
2020/08/31 | pptx | 3 | قسم الترجمة | كلية الآداب | Naming | 35 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 36 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 37 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 38 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 39 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 40 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 41 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 42 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 43 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 44 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 45 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 46 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 47 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 48 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 49 | |
2019/10/07 | docx | 2 | قسم الترجمة | كلية الآداب | محادثة | 50 |
رابط البحث | قاعدة البيانات | تاريخ النشر | اسم المجلة | اسم الباحث | عنوان البحث | ت |
other_w | 2021-06 | Analysing Religious Discourse | أ.م.د . زينب عليوي سلومي | Narrative | 1 | |
scopus | 2019-11 | Language, Identity and Community | أ.م.د . زينب عليوي سلومي | Place-Attachment as a Master Narrative in the Interviews of Shi’i Muslim Women in the Diaspora | 2 | |
local | 2014-10 | The Journal of College of Education for Women | أ.م.د . زينب عليوي سلومي | Iraqi Third Year College Students' Recognition of English Idioms | 3 | |
local | 2009-09 | مجلة الأستاذ | أ.م.د . زينب عليوي سلومي | An investigation of Iraqi fourth-year university students' recognition and production of english collocations | 4 | |
local | 2009-09 | Mustansiriyah Journal of Arts | أ.م.د . زينب عليوي سلومي | Investigating the Students' Ability in Identifying the Meaning of Selected English Proverbs | 5 |